måndag, mars 05, 2012

Nu är det precis en vecka kvar tills förarutbildningen hos SJ börjar. Sitter i sluthytt i Högdalen påväg in till jobbet efter en trippel och provskriver en ny blogg-app. På radion pratar de om var TryggC ska möta upp ett tåg med en fylla ombord.
Vägen till utbildningen har varit lite av vad man kallar bananskal! Det började med att en kurskamrat från t-banan tyckte att jag, liksom han, skulle söka till TCC Huddinge. Jag blev kallad till urvalstester men innan dagen D inföll så bestämde man sig för att ställa in utbildningen. Jag däremot hade fått mersmak(eg. blodad tand, mums..!) och som av en välkommen händelse skulle SJ starta en egen utbildning i Hagalund.
Jag har tidigare varit intresserad av utbildningen, men dragit mig för att flytta till Mjölby/Hallsberg. Nu slipper jag flytta, vilket är väldigt bekvämt. Så jag sökte, fick komma dit och göra urvalstester, blev kallad på intervju och även hälsoundersökning. Detta var under november och december. Så gick julhelgen och i början på januari ringde en tjej från rekryteringen. Jag var antagen.

På måndag börjar utbildningen. Jag som skulle köra båt..? Så det kan bli!

Inga kommentarer: