söndag, oktober 24, 2010

Som uppföljning till det förra inlägget. Nu har jag äntligen tagit mig tillbaka till Stockholm-Arlanda, åtminstone till en viss del. Jag vill inte riktigt släppa tågen än, det känns som en bra säkerhet i den här världen. Jag läste Kristian Lundbergs bok Yarden, den borde alla läsa. Den stämmer så läskigt bra med hur det fungerar där ute. Det har fått mig att ta en del mogna beslut!

Just nu ser det ut såhär: I väntan på att min kötid hos bostadsförmedlingen ska bli längre, i skrivande stund är den ett år, så ska jag ta det lugnt och arbeta heltid i tunnelbanan. Då saknaden av Arlanda blir för stor kör jag några pass hos dem. När kötid räcker till så kommer jag ha slutlön i tunnelbanan och då flyttar jag till en billigare lägenhet samt söker till Marina Läroverkets utbildning "Skärgårdskapten". Om allt går vägen så kommer jag gå på ekonomisk sparlåga under två år då utbildningen pågår, med CSN-lån och extrajobb i tunnelbanan då jag vill tjäna extra pengar.

Det är min handlingsplan just nu! Så det blir till att slappna av i två-tre år till, sen är det dags att verkställa.

Inga kommentarer: